Ietwat nerveus zit ze tegenover me. Ze vindt het gesprek spannend, maar na een tijdje komt ze los. Joke werkt bij het Leger des Heils en vertelt me over haar werk. “Het geeft me een goed gevoel als ik ergens binnenkom, waar anderen niet binnengelaten worden. Het gaat niet alleen om het oplossen van bestaande problemen maar ook het signaleren en voorkomen van ernstigere problemen.”
Bedrijfsverhalen
Haar ogen stralen en ze kijkt me aan. Ik hoef haar geen vragen meer te stellen, het verhaal komt als vanzelf. Zulke gedreven medewerkers wil elke organisatie lijkt me. Het is dan ook niet voor niets dat ik Joke en vijf van haar collega’s interview. Hun verhalen komen in het jaarverslag van het Leger des Heils. Twee jaar geleden kwamen klanten aan het woord, nu medewerkers.
Een mooi voorbeeld van een bedrijfsverhaal.
Joke neemt een slok van haar thee en praat verder. “Ik zou iedereen willen helpen maar dat kan natuurlijk niet. Iemand zei onlangs: ‘Als je zo doorgaat dan zijn er binnenkort geen buitenslapers meer.’ Veel mensen zijn teleurgesteld in de hulpverlening en ik wil ze nieuwe hoop geven. Ik neem ze aan de hand en als ik weet dat het goed is, kan ik ze vol vertrouwen weer loslaten.”
Passie
Eén van de leukste dingen in mijn werk is het interviewen van mensen en hun verhaal opschrijven. Door het hele land kom ik bij allerlei soorten mensen. Hun leven stap ik even binnen en ik vind het geweldig. Tevreden klanten, gepassioneerde medewerkers, ze vertellen het mooiste verhaal. Daar kan geen advertentie tegenop.
Prima!!!!!
Na het gesprek met Joke ga ik naar huis. In de trein open ik mijn mail en zie een berichtje van Ellen, een klant van een hulpmiddelenleverancier. Ik interviewde haar en stuurde het verhaal voordat het geplaatst wordt. Dat doe ik altijd. ‘Ik heb de tekst gelezen en ben akkoord. Mijn complimenten hoe mooi en toch in het kort het omschreven is.’ Fijn om te horen. Ik doe altijd mijn uiterste best om de interviews zo goed mogelijk uit te werken in een verhaal. De opdrachtgever is ook tevreden en stuurt me een ‘prima’ met vijf uitroeptekens.
De medewerkers en klanten die ik interview zijn stuk voor stuk vereerd dat juist hun verhaal de aandacht krijgt. Ze doen graag iets terug voor het bedrijf. Dit was een mooie dag vol bedrijfsverhalen. Wat een bofkont ben ik toch!
Alles heeft een verhaal. Ook organisaties en bedrijven!
Heb jij tevreden klanten en medewerkers met hart voor de zaak?
Wil je meer informatie?
Bel, mail of app me voor meer informatie.